воскресенье, 23 октября 2016 г.

Дитяча каліграфія

Як навчити свою дитину красиво писати - одне із завдань батьків, яке часто ігнорується  ними через більш важливі «шкільні біди». А тому з роками воно стає майже нездійсненним. Про те, що робити, щоб виробити «каліграфічний» почерк у дитини, розповість дитячий психолог Лариса Арнольдівна Бєляєва.

- Чому дитина пише «як курка лапою»?
У більшості випадків це пов'язано з тим, що дрібні м'язи руки слабо розвинені, незакінчене окостеніння кісток зап'ястя і фаланг пальців, дитина слабо орієнтується на аркуші паперу або погано переносить статичне навантаження.

- Чи потрібно боротися з дитиною за чистоту письма? Чи потрібно взагалі формувати гарний почерк?
Боротися потрібно не з дитиною, а з проблемою. І починати підготовку до письма ще в дошкільному віці: займатися пальчиковою гімнастикою, грати з дрібними предметами, ліпити фігурки з пластиліну.
Каліграфія відповідає правильному естетичному розвитку школяра, виховує в ньому акуратність, працьовитість, сумлінність та старанне ставлення до виконання будь-якої роботи. Навичка письма - це руховий навик, і він формується одночасно з розумовим розвитком. Недарма існує вислів «розумні руки».

- А чи впливає «чисте» письмо на формування характеру дитини?
Безумовно, так. Письмо - це відображення процесу формування характеру і, одночасно, фактор, що впливає на даний процес. Коли Ваша дитина пише чисто, красиво і чітко, вона акуратна у виконанні  інших завдань,  швидше знаходить спільну мову з однолітками. Розбірливий почерк підвищує оцінку вчителя і в результаті - самооцінку самого школяра.

- Тоді які існують прийоми роботи над формуванням красивого почерку у молодших школярів?
Перш за все, потрібно зрозуміти, в чому проблема дитини, яка пише криво і навскіс: слабка або навпаки напружена кисть руки, неправильна посадка при письмі, погана орієнтація на аркуші паперу або слабка координація рухів руки й очей. Зрозумівши причину, легко підібрати комплекс вправ для розвитку правильного письма.
Проте кожному з батьків слід мати на увазі три основних моменти. По-перше, звернути увагу на позу дитини під час письма та малювання. По-друге, навчити його правильно тримати пишучий інструмент. І, по-третє, робити вправи з координації рухів пальців, кисті, передпліччя і плеча.
І пам'ятайте, що навчити малюка красиво писати набагато простіше, ніж виправляти поганий почерк. Хоча вчитися ніколи не пізно.


Як правильно сидіти на письмі:
•сидіти прямо, тулуб, плечі тримати рівно, голову трохи нахилити вперед;
•спиратися спиною на спинку стільця;
•не спиратися грудьми на стіл;
•ноги зігнуті в колінах під прямим кутом, стопи на підлозі або підставці;
•обидві руки на столі, спираються об стіл, лікті виступають за край столу.


Як правильно тримати ручку:
•Ручка лежить на лівій стороні середнього пальця, вказівний палець притримує ручку зверху, великий палець - з лівого боку. Всі три пальці злегка закруглені і не стискають ручку сильно. Під час письма рука спирається на верхній суглоб мізинця;
•Відстань від нижнього кінчика ручки до вказівного пальця становить приблизно 1,5 - 2,5 см;
•Верхній кінчик пишучого предмета орієнтований на плече пишучої руки.


Вправа 1. Долоні лежать на столі. Дитина піднімає пальці по одному спочатку однієї руки, потім іншої. Вправа повторюється у зворотному порядку.
Вправа 2. Долоні лежать на столі. Дитина піднімає пальці відразу обох рук, починаючи з мізинця.
Вправа 3. Дитина затискає ручку (або будь-який інший пишучий інструмент) середнім і вказівним пальцями. Згинає і розгинає ці пальці, слідкуючи, щоб ручка не опускалася нижче великого пальця.
Вправа 4. На столі лежить 10 олівців. Однією рукою дитина збирає в кулак олівці, беручи їх по одному, далі кладе назад на стіл також по одному.
Вправа 5. Дитина затискає олівець другими фалангами вказівного і середнього пальців і «крокує» по поверхні столу.
Вправа 6. Дитина, уявивши, що в долоньках знаходиться м'ячик, робить рухи, що імітують повертання м'ячика в різні сторони.
Вправа 7. Дитина затискає кінець ручки вказівним і середнім пальцями правої руки і, обертаючи ручку, вкладає її довгим кінцем в ліву руку, і назад. При цьому потрібно контролювати, щоб руки дитини упиралися в край столу, лікті трохи звисали, а долоні були підняті над поверхнею. Тоді ручка буде обертатися правильно - у вертикальній площині.


 http://zaharenkova.ucoz.ua/load/dlja_turbotlivikh_batkiv/batkam_pershoklasnikiv/ditjacha_kaligrafija/20-1-0-22

Комментариев нет:

Отправить комментарий